Proje Yönetmek Disiplin İster

Proje Yönetmek Disiplin İster

Zamanında bitmeyen, hedefinden sapan, beklentiyi karşılamayan ve hatta tamamlanmayan işler arttıkça nerede yanlış yaptık nasıl yapmalıyıdık ? sorularının cevabı olarak proje yönetimi kavramı hayatımıza girdi. Değişen proje tiplerine, farklılaşan sorunlara göre yıldan yıla yeni metodolojiler ortaya çıktı ve halen de ihtiyaçlara göre yenileri hayatımıza girmeye devam ediyor. Proje Yönetimi, aslında bir projenin tüm paydaşlarını disipline eden bir süreç. Yapılacak belirli süreli bir işin başından sonuna kadar ne olacağını tasarlandığı ve tasarlanan bu sürece sürekli olarak uygun hareket edilip edilmediğini kontrol edip bu gidişatı tüm iş ortaklarına raporlandığı bir süreç olarak tanımlayabiliriz Proje Yönetimini.

Devamını oku
Hizmetin Kalitesi Gerçekten Ölçülebilir Mi?

Hizmetin Kalitesi Gerçekten Ölçülebilir Mi?

Herkes için kalitenin tarifi ve tanımı farklı olabilir. Ancak tanım olarak baktığımızda kalite , sunulan ürün veya hizmetin belirlenmiş ya da oluşması muhtemel beklentileri karşılama yeteneği olarak adlandırılabilir. Aslında tanım net ama içinde barındırdığı “beklentiler” kısmı biraz kafa karıştırıcı. Çünkü ürün veya hizmetten faydalanan herkesin beklentisi aynı olmayabilir. O yüzden kalitenin ölçümü, denetimi, değerlendirilmesi özellikle hizmet sektörün açısında oldukça zorlayıcı olabiliyor.

Devamını oku
Çalışan Gelişimine Odaklanmak

Çalışan Gelişimine Odaklanmak

Son dönemde müşteri kazanımı ile birlikte müşteriyi elde tutmak da çok önemli hale geldi. Rekabet koşulları, yeni müşteri kazanmanın maliyetini mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı hale getirdiği için şirketler bu konuda çok efor sarfediyorlar. Peki ya çalışanlar için durum nasıl? Yani şirketler çalışanlarını elde tutmaya odaklanıyor mu? Yoksa dışarıdan daha iyilerini bulurum diye mi düşünüyor? Potansiyeli yüksek çalışanlarına yatırım yapıyor mu?

Devamını oku
Çağrı Merkezinden İletişim Merkezine Yolculuk

Çağrı Merkezinden İletişim Merkezine Yolculuk

Çağrı Merkezi deyince aklımıza doğal olarak telefon ile ulaştığımız genelde şikayetlerimizi ilettiğimiz, bir çok insanın bir arada çalıştığı gürültülü, kaotik ortamlar gelir. Belki bundan uzun yıllar önce düşüncemize yerleşen bir kaç görüntü nedeni ile böyle tasvir ediyoruz ancak günümüzde her şey gibi çağrı merkezleri de değişti. Değişimin yanında büyük bir dönüşüm de yaşadı.

Devamını oku
Tahsil Edilmeyen Satış Tamamlanmamıştır

Tahsil Edilmeyen Satış Tamamlanmamıştır

Şirketler için satış yapmak her zaman ilk öncelik olmuştur. Şirketler kar amacı ile kuruldukları için ürün ve hizmetlerini müşterilerine satarak var olabilirler. Ancak satışlarını yaptıkları ürünlerin tahsilatını hızlı bir şekilde yapamadıklarında bir çok sorunla karşılaşırlar.

Devamını oku
Nedir bu Süreç Yönetimi?

Nedir bu Süreç Yönetimi?

Türk Dil Kurumu’na göre süreç; “aralarında birlik olan veya belli bir düzen içinde tekrarlanan, ilerleyen, gelişen olay veya hareketler dizisi” anlamına gelmektedir.

Devamını oku
“Gelecek”de Bir Gün Gelecek, Hem de Çok Yakında…

“Gelecek”de Bir Gün Gelecek, Hem de Çok Yakında…

1985 yılında ilki yayınlanan “Geleceğe Dönüş” filmini bir çoğumuz ağzımız açık şekilde seyretmiştik. Filmin zaman makinesi ile 2015 yılına gidilen bölümünde gördüklerimiz ise o dönemde teknolojinin bizi nereye götürebileceğine dair bir çok ipucu vermişti. 1985 yılında, 2015 yılını tasvir edildiği bölümde tabi ki ilk aklımızda kalan uçan arabalar idi. Uçan arabalar henüz gerçekleşmese de filmin senaristlerinin bir çok kehaneti gerçekleşmiş durumda.

Devamını oku
Şirketler Değil İnsanlar Başarır...

Şirketler Değil İnsanlar Başarır...

Şirketlerin en önemli kaynağı çalışanlarıdır. Şirketlerin başarılı olabilmeleri için öncelikle şirketteki her bir çalışanın hedeflerine uygun, sorumluluklarına bağlı doğru ve sürdürülebilir işler yapması gerekir. Yani önce çalışanlar mutlu ve başarılı olacaklar ki şirketler istedikleri hedeflere ulaşabilsin.

Devamını oku